جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار حمله فوری به رفح شد آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد! صدور بیش از ۱۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
سرخط خبرها

اردوغان: ناتو باید جلو یک‌جانبه گرایی را بگیرد | ترکیه از حقوق و منافع خود دفاع خواهد کرد

  • کد خبر: ۴۰۸۴۰
  • ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
اردوغان: ناتو باید جلو یک‌جانبه گرایی را بگیرد | ترکیه از حقوق و منافع خود دفاع خواهد کرد
رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با دبیر کل ناتو اعلام کرد: ترکیه همچنان به حمایت از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمان ادامه خواهد داد. ناتو باید به وظایف خود برای جلوگیری از اتخاذ گام‌های یکجانبه که به ضرر صلح منطقه‌ای است عمل کند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که آنکارا از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمانی حمایت خواهد کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره تحولات دریای مدیترانه صحبت کرد. اردوغان در این تماس تلفنی بر همراهی ترکیه با راه‌حلی عادلانه که برای تمامی کشورهای ساحلی دریای مدیترانه مزیت داشته باشد، تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود که ترکیه همچنان به حمایت از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمان ادامه خواهد داد. وی در این تماس تلفنی از ناتو خواست تا به وظایف خود برای جلوگیری از اتخاذ گام‌های یکجانبه که به ضرر صلح منطقه‌ای است عمل کند.

پیش از این وزارت امور خارجه ترکیه به موضع امروز اتحادیه اروپا در مورد فعالیت‌های ترکیه در شرق مدیترانه واکنش نشان داد و طی بیانیه‌ای گفت که «اتحادیه اروپا صلاحیت این را ندارد که از فعالیت‌های ترکیه برای کشف منابع انرژی انتقاد کرده و خواستار توقف آن‌ها شود».

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با وزیر خارجه آلمان، ضمن انتقاد از اقدامات یکجانبه‌گرایانه ترکیه در دریای مدیترانه، از وجود توافقی در اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌هایی علیه این کشور خبر داد و گفت که اعضای این اتحادیه زمینه را برای این تحریم‌ها آماده می‌کنند.

ترکیه نزدیک به یک سال است که عملیات اکتشاف و حفاری برای یافتن منابع انرژی به ویژه گاز در سواحل جنوبی خود (به ویژه شمال و شرق قبرس شمالی) و نیز منطقه آبی بین ترکیه و لیبی را آغاز کرده است. این اقدامات ترکیه باعث نگرانی قبرس جنوبی، یونان، رژیم صهیونیستی و مصر شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->